Wij van Pantoffel Specialist zijn blij met jou als klant van onze online shop via onze website (https://pantoffelspecialist.nl) en willen dat je zeker weet dat jouw persoonsgegevens bij ons in goede handen zijn. We gaan zeer zorgvuldig om met deze gevoelige informatie en willen hier zo transparant mogelijk in zijn. Daarom kun je hieronder lezen waar wij jouw gegevens precies voor gebruiken. Als je vragen hebt of wilt weten wat we precies van jou bijhouden, neem dan contact op met Pantoffel Specialist via de gegevens onderaan dit statement.

Hoe veilig zijn mijn gegevens?

Veiligheid boven alles. Om jouw online shopproces zo soepel mogelijk te laten verlopen hebben we bepaalde gegevens van je nodig. Alle gegevens die je bij ons achterlaat, slaan we via een veilige SSL-verbinding op in onze beveiligde database. Dit betekent dat slechts een aantal vertrouwenspersonen toegang heeft tot deze database. Wie dus niets met jouw gegevens te maken heeft, kan hier ook niet bij. We beloven je plechtig dat we de informatie alleen intern gebruiken en dat er zonder jouw toestemming of andere wettelijke grondslag niets wordt doorgespeeld aan derden voor commerciële of andere doeleinden.


Nu vraag je jezelf natuurlijk af hoe dat zit met gegevens waar een derde partij bij betrokken is, zoals betaal- of adresgegevens. Deze informatie wordt niet gebruikt voor commerciële doeleinden en is er alleen om jouw bestelling succesvol af te kunnen ronden. Deze informatie wordt te allen tijden versleuteld verzonden. Wij werken samen met partijen die werken volgens de internationale veiligheidsstandaarden en leggen al onze samenwerkingen nadrukkelijk vast met een verwerkersovereenkomst.

Wat weten jullie van mij?

Wij hebben informatie van je nodig onder andere op basis van gerechtvaardigd belang. Dit klinkt chique, maar is eigenlijk vrij simpel. We zijn namelijk een webshop vol mooie producten. Die willen we liever niet voor onszelf houden. We moeten dan natuurlijk wel laten weten dat we er zijn en daarom maken we gebruik van direct marketing. Daarnaast hebben we gegevens van je nodig om jouw bestelling succesvol bij je af te leveren. Deze gegevens verwerken we dan ook ter uitvoering van de koopovereenkomst die we met je aangaan, als je een bestelling in onze webshop plaatst. Om met elkaar in contact te blijven over ons aanbod en service, vragen we informatie van je om je ook na je aankoop nog te kunnen bereiken. Zo hopen we dat je met veel plezier nog eens een aankoop bij ons doet. Voor dit laatste vragen we natuurlijk wel eerst om je toestemming. Om precies te zijn kunnen we de volgende informatie van je verwerken:   

  • Voor- & achternaam: we willen je graag persoonlijk aan kunnen spreken.
  • Adres en woonplaats: de postbezorger moet natuurlijk wel weten waar hij de bestelling af moet leveren..
  • E-mailadres: via jouw e-mailadres kunnen we je op de hoogte houden van je bestelling en kun je jezelf abonneren op onze nieuwsbrief.
  • Telefoonnummer: mocht het gebeuren dat we je snel moeten bereiken, willen we graag kunnen bellen of whatsappen. Zo krijgen we nu eenmaal sneller contact dan via e-mail en worden eventuele issues nog sneller opgelost. 
  • Betaalgegevens: je bestelling betalen is noodzakelijk om tot uitvoering over te gaan en dit loopt via onze beveiligde betaalomgeving. We hebben je gegevens nodig om te kunnen koppelen met onze betalingspartners als iDeal, Visa, Mastercard, en Klarna. Uiteraard zijn we kritisch op onze partners. Zij tekenen er in een verwerkersovereenkomst voor zich netjes aan onze privacyregels te houden.
  • IP-adres: je IP-adres wordt opgeslagen bij het plaatsen van een order. Via jouw IP-adres kunnen we je herkennen op de webshop. Op deze manier onthouden we je voorkeuren op basis van jouw klikgedrag en kunnen we je een passend advies geven. 
  • Gegevens die we verzamelen via cookies zoals website- en klikgedrag: om de functionaliteiten op onze website aan te kunnen bieden,inzicht te krijgen in het gedrag van bezoekers en om jouw advertentieaanbod te verbeteren gebruiken we cookies.

Wat doen jullie met mijn gegevens?

Dat is niet in één zin uit te leggen en daarom geven we hieronder een overzicht van wat we precies met je gegevens doen en wanneer we wat precies gebruiken. Wij gebruiken jouw gegevens voor de volgende doeleinden: 

  • Het beantwoorden van vragen en verzoeken over producten (via chat, e-mail, WhatsApp, social media) via onze klantenservice;
  • Het aanmaken van een account.
  • Het afhandelen van een bestelling (levering, betaling en contact);
  • Het toesturen van een nieuwsbrief met informatie over onze (nieuwe) producten en aanbiedingen;
  • Het mogelijk maken om reviews te schrijven over onze producten en deze te publiceren op onze website;
  • Het mogelijk maken om deel te nemen (en hopelijk te winnen!) aan winacties;
  • Het bieden van de verschillende functionaliteiten op onze website, het verkrijgen van inzicht in het bezoekersgedrag en het verbeteren van jouw advertentieaanbod door het plaatsen van cookies.
  • Het bieden van een gepersonaliseerde beleving van de website, advertenties en de nieuwsbrief;
  • Het uitnodigen voor en/of deelnemen aan een klanttevredenheid-of marktonderzoek;
  • Het verminderen van het aantal retouren;

Klantenservice

Je kunt ons bereiken via telefoon en email. Om je zo snel mogelijk te kunnen helpen, bewaren we je gegevens (naam, e-mailadres, telefoonnummer, IP-adres en inhoud van jouw bericht) en maken we aantekeningen over ons contact in ons systeem. Wij bewaren deze informatie totdat we zeker weten dat je tevreden bent met onze reactie en tot drie maanden daarna.

Nieuwsbrieven

Je kunt je bij ons inschrijven voor e-mailnieuwsbrieven die we zo persoonlijk mogelijk maken. Op deze manier blijf je op de hoogte van de laatste trends die bij jou passen en weet je alle acties en nieuwtjes. De nieuwsbrieven worden opgesteld op basis van je gegevens, zoals vorige bestellingen, klikgedrag of het profiel dat je op onze website hebt aangemaakt. Jouw e-mailadres of woonadres wordt alleen met jouw toestemming toegevoegd aan de lijst van abonnees. Je e-mailadres of woonadres bewaren we voor de nieuwsbrief totdat je hiervoor uitschrijft.  Mocht je jezelf ingeschreven hebben, maar wil je liever niet meer op de hoogte gehouden worden? Meld je dan af via de website of stuur een email naar info@pantoffelspecialist.nl

Aan welke derde partijen verstrekken jullie mijn gegevens? 

Jouw gegevens worden mogelijk doorgegeven aan de volgende derde partijen:

  • Betaaldiensten;
  • Betaaldienstverleners;
  • Review- of onderzoekplatforms voor webshops;
  • Belastingdienst, indien noodzakelijk.

Wat zijn mijn rechten?

Jij bent de baas over je eigen gegevens. Dit betekent dat jij de volgende rechten hebt:

Uitleg krijgen over welke persoonsgegevens we hebben en wat we daarmee doen;

Inzage in de precieze persoonsgegevens die we hebben;

Het laten corrigeren van fouten;

Het laten verwijderen van (verouderde) persoonsgegevens;

Intrekken van toestemming;

Het beperken van jouw gegevensverwerking;

Jouw persoonsgegevens in digitaal leesbaar standaardformaat verkrijgen om deze over te dragen;

Bezwaar maken tegen een bepaald gebruik;

Het recht met betrekking tot automatische besluitvorming en profilering, oftewel het recht ons te vragen hoe beslissingen tot stand zijn gekomen en na te laten gaan of deze beslissingen terecht zijn. 

Wil je jouw persoonsgegevens inkijken? Of wil je misschien iets wijzigen of laten verwijderen uit ons systeem? Geen probleem. Je persoonlijke gegevens kun je inzien of wijzigen in je eventuele aangemaakte account. Mocht je nog vragen hebben of wil je je gegevens definitief laten verwijderen, neem dan contact op met onze klantenservice. 

Let op dat je altijd duidelijk aangeeft wie je bent, zodat we zeker weten dat we geen gegevens van de verkeerde persoon aanpassen of verwijderen. Wij zullen in principe binnen 30 dagen aan je verzoek voldoen. Deze termijn kan echter worden verlengd als het verzoek complex is. Als wij deze termijn verlengen, zullen wij je daarvan tijdig op de hoogte stellen.

Hoe dien ik een klacht in?

Als je vindt dat wij je niet op de juiste manier helpen, dan horen wij het natuurlijk graag als eerste. Neem dan alsjeblieft contact op met onze klantenservice zodat zij je kunnen helpen. Daarnaast heb je het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthouder. In Nederland heet deze de Autoriteit Persoonsgegevens.